Tanda BERJAYA Temuduga SPA – Ada 8 Tanda Penting Yang Boleh Ditengok

0 695

Tanda berjaya temuduga SPA boleh dilihat dari 8 perkara di bawah. Walau bagaimanapun, ianya buka sesuatu yang pasti. Ini hanya berdasarkan dari perkongsian dan pengalaman yang terlibat.

1- Sukar diramal

Dalam ssebuah temuduga keputusannya sukar di ramal.

Keputusan untuk sesebuah temuduga bergantung pada diri kita sendiri, calon-calon lain yang bersaing dengan kita dan panel penemuduga yang terlibat.

Semua aspek diambil kira dan tak ada yang terkecuali. dari mula masuk ke bilik temuduga sehinggalah berjalan keluar dari nilik tersebut. Ada juga yang bermula dari masa kita upload resume semasa hantar borang permohonan.

2- Panel kelihatan seperti tertarik dan berminat pada kita

Pakaian 

Terbaik

Untuk Hadiri

Temuduga

Sekiranya nampak panel macam menunjukkan minat pada kita, besar kemungkinan peluang dan rezeki kita ada di situ.

Biasanya panel akan lihat dari mula masuk ke bilik temuduga. Cara berjalan, cara beri salam, cara berpakaian, cara duduk, semua akan dinilai dan diperhatikan.

Panel akan menunjukkan sifat kemesraan, dan lebih positif, biasanya bila mereka dah tertarik, mereka suka bertanya soalan yang bersahaja.

Biasanya Dalam masa 30 saat pertama, panel dah boleh menilai dan buat keputusan sebenarnya.

Kemungkinan kita akan lulus jika di layan begini.

Tapi jangan terlalu selesa, teruskan berdoa dan bergantung harap hanya pada Allah.

Antara soalan yang ditanya semasa temuduga SPA

3- Panel Memuji Calon – Tanda Berjaya Temuduga SPA

Biasalah kalau dah suka pasti kita akan memuji.

Begitu juga dengan sesi temuduga, jika panel dah suka pada kita, semstinya akan nampak dari segi pujian.

Panel mungkin puji cara buat resume. Dan tanya di mana belajar cara buat resume yang sebegitu.

Kadang ada panel yang memuji cara kita berpakaian.

Namun ini kadang-kala adalah untuk lihat reaksi kita jika di tanya soalan peribadi seperti ini.

4- Di tanya Soalan Mudah/Susah

Bila panel sudah aim kita, kekadang mereka akan tanya soalan yang muda dan ringkas sahaja.

Mungkin panel sudah tengok resume dan latar belakng semasa di muat naik masa isi borang.So dari sini panel sudah tau tantang kita. |

Ada juga panel yang jenis homework dengan layari sosail media calon sepeti Facebok atau Instagram. Macam stalker. Jadi berhati-hati dengan apa yang kita tulis di sosial media.

Dari situ pun dia sudah boleh menilai sama ada kita sesuai atau tidak untuk jawatan yang dipohon.

Namun, jika panel bertanya soalan susah- kemungkinan sebab dah berniat nak pilih tapi just nak tengok cara kita jawab persoalan seperti itu.

Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah

5- Menyoal Adakah Sanggup Bekerja di luar kawasan atau di pedalaman.

Soalan ini mungkin panel sudah berniat pilih kita, dia just nak pastikan jawapan kita sahaja dan nak tengok cara kita menjawab. Nak tengok kesanggupan kita.

Jika jawapannya nak tanya suami dulu, mungkin kita bukanlah pilihan yang tepat untuk jawatan itu walau panel sudah suka pada kita.

Jawapan dengan ikhlas dan cepat – Ya dan sanggup, memberi peluang cerah untuk jawatan itu.

6- Panel Memberi Nasihat Agar Anda Bekerja Dengan Cemerlang

Biasa di hujung sesi panel bagi nasihat pada calon supaya menjalankan tugas dengan baik dan cemerlang.

Jika panel bagi nasihat yang positif dan membina, itu tanda cerah masa depan.

7- Panel Berpuas Hati di Penghujung Sesi Temu Duga

Sekiranya nampak riak wajah panel ceria dan puas hati dan banyak bagi pujian dan nasihat, kemungkinan kita lulus temuduga.

Jika sepanjang tu hambar, panel nampak tak berminat, dah boleh agak dah kan jawapan dia.

8- Meminta Dokumen Asal Selepas Temuduga

Jika kita terima panggilan dari pihak urusetia meminta dokumen asal, itu tandanya dah boleh senyum dan lompat bintang dah tu.

Kadang-kadang mereka minta melalui emel.

Jadi selepas temudiga, rajin-rajinlah cek emel ye. Mana tau ada emel yang di tunggu-tunggu.

Tujuan mereka minta dokumen asal tersebut adalah untuk pengesahan lanjut dan untuk proses seterusnya.

Teruskan Berdoa

Tidak semestinya 8 tanda berjaya temuduga SPA ini menjamin kita berjaya.

Buat persediaan yang rapi dari segi mental dan fizikal sebelum ke temuduga. Ada rezeki, tak ke mana.

Nak Buat Duit Dengan

Share Post Yang Korang

Sedang Baca Ni?

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Cara Jual Barang Shopee Ke Overseas. Income 4-5 Angka Sebulan